Wirtualna rekonstrukcja w Unity3D

Pomysł na wirtualne zwiedzanie zrodził się jako chęć zaprezentowania nieistniejących już budynków szerszej publiczności. Kościół świetnie nadawał się jako test sprawdzający możliwości silnika Unity 3D.

Sama budowla co prawda istnieje i ma się dobrze, ale w czasie wykonywania prac nad rekonstrukcją niewykończone zostały prawdziwe podziemia kościoła, co dało pretekst na stworzenie wizualizacji. Aplikacja posiada wiele odniesień do historii budowli, galerię fotografii oraz reprodukcję planów architektonicznych z końca XVIII wieku.

 

 

 

 

Początek prac to inwentaryzacja i wykonanie szeregu fotografii referencyjnych. Na tej podstawie odtworzyłem model 3D, który następnie przygotowałem do procesu lightmap bake ( 3Dsmax/ vray) Wszystkie tekstury zostały odtworzone na podstawie zdjęć i referencji. Interakcja z modelem to prosty system FPS 

Projekt

Wirtualna rekonstrukcja budynku wykonana w 2012r

Klient

Kancelaria Parafii Ewangelicko-Augsburskiej Świętej Trójcy

Wykonane elementy

UI, modeling, texturing, lightmap baking, C# Coding

Wersja standalone do pobrania na Windows

Aplikacja waży 150 MB.

GALERIA