Pomysł na wirtualne zwiedzanie zrodził się jako chęć zaprezentowania nieistniejących już budynków szerszej publiczności. Kościół świetnie nadawał się jako test sprawdzający możliwości silnika Unity 3D.
Sama budowla co prawda istnieje i ma się dobrze, ale w czasie wykonywania prac nad rekonstrukcją niewykończone zostały prawdziwe podziemia kościoła, co dało pretekst na stworzenie wizualizacji. Aplikacja posiada wiele odniesień do historii budowli, galerię fotografii oraz reprodukcję planów architektonicznych z końca XVIII wieku.
Początek prac to inwentaryzacja i wykonanie szeregu fotografii referencyjnych. Na tej podstawie odtworzyłem model 3D, który następnie przygotowałem do procesu lightmap bake ( 3Dsmax/ vray) Wszystkie tekstury zostały odtworzone na podstawie zdjęć i referencji. Interakcja z modelem to prosty system FPS
Projekt
Wirtualna rekonstrukcja budynku wykonana w 2012r
Klient
Kancelaria Parafii Ewangelicko-Augsburskiej Świętej Trójcy
Wykonane elementy
UI, modeling, texturing, lightmap baking, C# Coding
Wersja standalone do pobrania na Windows
Aplikacja waży 150 MB.